Wednesday, January 19, 2011

Att hota plastkassar på ICA

KÅ: försöker visserligen att leva efter visdomsorden "Retar du dig på ting som är små så är du väl inte större än så", men för några timmar sen fördunklades hans tillvaro än en gång av att en plastkasse på Ica under flera sekunder vägrade att låta sig öppnas. Dylika hinder på livets stig drabbar bara honom - tror hans pessmistiska jag.

LU: Ha,ha,ha..
Detta händer oss alla emellanåt käre vän.
Jag har ett tricks för att få den trilskande plastkassen att ta reson.
Jag bockar mig försiktigt ner och viskar till den - "Passa dig noga, annars förvandlar jag dig till grovsopspåse så fort vi kommer hem". Ställd inför detta skräckscenario, brukar den mest hårdnackade plastkasse ta reson.
Prova KÅ :-)

AN: Ja tänk om man samlade ihop all den tiden och dessutom fick reda på hur många sällsynta fåglar, vackra människor, livsviktiga samtal och ögonblick av oändlig frid man missat på grund av ICA´s motsträviga påsar. Är det konstigt att man längar bort ibland. Till Konsum t.ex.

Natasja: Undrar hur det fungerar med hot om kast rakt ner i plaståtervinningen?

LU: Tyvärr inte så bra Natasja. Plaståtervinningen gör att kassen får ett inre lugn och ser sig själv som pånyttfödd ICA-kasse efter en ny runda som basmaterial i plastkassetillverkningsindustrin. Lite plastkassarnas buddhism-tänk :-)
Grovsopsscenariot utmynnar för kassen, i en kommunal förbränningsanläggning med eldflammor och enorm värmeutveckling, där den stackars lilla ICA-kassen smälts ner, brinner upp och går ut genom en skorsten som en lite rökpuff. Detta är en skräck för trilskande ICA.kassar och för övrigt för annan trilskande materia också. Lite plastkassarna kristna "du skall brinna i helvetet" tänk :-)

Natasja: O du vise LU. Dessa tankar skall jag föreviga i min egen bibel kallad INCH. Ett måste. Världsomvälvande tankar som måste förmedlas ut i den större världen (dvs. om fler läst den). Jag är härmed en hängiven grovsopshotare när trilskande plastkassar går emot den gudomliga ordningen och irriterar mig.

No comments: