Tuesday, September 07, 2010

Breast pump?

Jag är eg. föga intresserad av amning/bröstpumps-debatten men kan ej låta bli reagera på:
"SVT:s utfrågare Anna Hedenmo tryckte på att ”väldigt många” tvingas
avbryta amningen om föräldraledigheten ska delas lika." kontra "statistik visar att de flesta kvinnor inte ammar fullt ut när halva föräldraledigheten passerat.
Efter sex månader är det bara 11,7 procent av barnen som enbart ammas.
Och därefter sjunker siffrorna än mer."
Lögn, förbannad lögn och statistik brukar man säga men jag förlitar mig nog ändå hellre på statistiken än "väldigt många".

Även om jag inte har mycket till övers för Folkpartiet (deras invandrarpolitik är helt förkastlig) så verkar Birgitta Olsson en av de vettigare rösterna bland Sverigedemokraterna...ehh..förlåt, jag menar Folkpartiet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7737930.ab

No comments: